|
Munkaterv
A.
Általános elvárások:
A pedagógiai program és a minőségbiztosítás
harmonizációja.
A pedagógiai program környezeti nevelési részének súlypontozása.
Az éves környezet-tudatosságról szóló beszámolók szempontsorának
összeállítása.
A terem és épületdekorációk folyamatos fejlesztése a környezettudatosság
szempontjai szerint. (pl. folyosókon a parlagfű mentesítés reklámjai és
az egészséges táplálkozásra buzdító reklámok – Breki program, virágok
elhelyezése,emberibb, vidámabb környezet), a madáretető karbantartása,
vadmadarak gondozása, etetése, az udvar növényeinek ápolása osztályok
bevonásával.
A már meglévő kapcsolatok élőbbé tétele civil szervezetekkel
(Környezet és természetvédők Csongrádi Egyesülete), kapcsolatfelvétel
más szervezetekkel (Humusz, Ökotárs, Zöld Szív).
B.
Tanítás – tanulás:
A környezetvédelmi programok folyamatosságának biztosítása.
A már lezajlott környezetvédelmi programok tapasztalatainak beépítése a
mindennapok tanítási-, tanulási folyamataiba. (A
Norvég Környezetvédelmi Hivatal Savas eső programja, Az Illegális
szemétlerakók feltérképezése, a parlagfűmentesítés).
Osztályfőnökök segítségével minél nagyobb létszámú tanuló bevonása a
munkába.
Szelektív hulladékgyűjtésbe való bekapcsolódás, a városi kezdeményezés
alapján.
Használt elemek gyűjtése.
A tanítási órákon használt anyagok, vegyszerek minimalizálása, a
hulladék összegyűjtése és elszállíttatása.
A munkaterv korcsoportok szerinti végrehajtása.
(madáretetés 6.F, hulladékgyűjtés 10. o.)
Projektek összeállítása és kiírása (pl.
környezetvédelem az interneten, parlagfűszennyezettség a
lakókörnyezetben, védett madaraink, korszerű növényvédelem, stb)
Erdei iskola programokon gyakoribb részvétel, tanulmányi kirándulások,
túrák lakókörnyezetünk és az ország természeti értékeinek megismerésére,
környezeti problémák feltérképezésére, esetleg a megoldási lehetőségek
kidolgozása projekt módszerrel.
Az egészséges életvitel elsajátítása
lovaglás kenu-, sí- és egyéb sporttevékenységek kapcsán.
C.
Személyi feltételek, belső kapcsolatok
A környezeti munkacsoport megalakítása, feladatok kidolgozása,
megosztása.
Kapcsolatfelvétel a szülői tanáccsal és a diákönkormányzattal, közülük
egy-egy tag beszervezése a munkacsoportba.
Kollegák továbbképzésének megszervezése, ismeretterjesztő előadások
szervezése, rendezése diákoknak.
D.
Tanításon kivüli tevékenységek
A 6. F osztály erdei iskolai programjának megszervezése.
A „Védekezz a parlagfű ellen” program utolsó fázisának végrehajtása, a
parlagfűvel szennyezett területek feltérképezése.
Környezetvédelmi rovat indítása az iskolaújságban.
E.
Társadalmi kapcsolatok
Továbbfejlesztjük külföldi kapcsolatainkat, a lehetőségek szerint
felélesztjük a drezdai COM-mal működő környezetvédelmi projektet.,
mélyítjük a kapcsolatot a lengyel
iskolával.
Megemlékezünk és kiállításokat, vetélkedőket szervezünk a víz-, a Föld-
és a Környezetvédelmi Világnapok alkalmából. |
|