munkaterv

Kezdőlap
munkaterv
programok
beszámolók
albumok
tagok

Munkaterv

A.     Általános elvárások:
A pedagógiai program és a minőségbiztosítás harmonizációja.
A pedagógiai program környezeti nevelési részének súlypontozása.
Az éves környezet-tudatosságról szóló beszámolók szempontsorának összeállítása.
A terem és épületdekorációk folyamatos fejlesztése a környezettudatosság szempontjai szerint. (pl. folyosókon a parlagfű mentesítés reklámjai és az egészséges táplálkozásra buzdító reklámok – Breki program, virágok elhelyezése,emberibb, vidámabb környezet), a madáretető karbantartása, vadmadarak gondozása, etetése, az udvar növényeinek ápolása osztályok bevonásával.
A már meglévő kapcsolatok élőbbé tétele civil szervezetekkel (Környezet és természetvédők Csongrádi Egyesülete), kapcsolatfelvétel más szervezetekkel (Humusz, Ökotárs, Zöld Szív).

B.     Tanítás – tanulás:
A környezetvédelmi programok folyamatosságának biztosítása.
A már lezajlott környezetvédelmi programok tapasztalatainak beépítése a mindennapok tanítási-, tanulási folyamataiba. (A Norvég Környezetvédelmi Hivatal Savas eső programja, Az Illegális szemétlerakók feltérképezése, a parlagfűmentesítés).
Osztályfőnökök segítségével minél nagyobb létszámú tanuló bevonása a munkába.
Szelektív hulladékgyűjtésbe való bekapcsolódás, a városi kezdeményezés alapján.
Használt elemek gyűjtése.
A tanítási órákon használt anyagok, vegyszerek minimalizálása, a hulladék összegyűjtése és elszállíttatása.
A munkaterv korcsoportok szerinti végrehajtása. (madáretetés 6.F, hulladékgyűjtés 10. o.)
Projektek összeállítása és kiírása (pl. környezetvédelem az interneten, parlagfűszennyezettség a lakókörnyezetben, védett madaraink, korszerű növényvédelem, stb)
Erdei iskola programokon gyakoribb részvétel, tanulmányi kirándulások, túrák lakókörnyezetünk és az ország természeti értékeinek megismerésére, környezeti problémák feltérképezésére, esetleg a megoldási lehetőségek kidolgozása projekt módszerrel.
Az egészséges életvitel elsajátítása lovaglás kenu-, sí- és egyéb sporttevékenységek kapcsán.

C.     Személyi feltételek, belső kapcsolatok
A környezeti munkacsoport megalakítása, feladatok kidolgozása, megosztása.
Kapcsolatfelvétel a szülői tanáccsal és a diákönkormányzattal, közülük egy-egy tag beszervezése a munkacsoportba.
Kollegák továbbképzésének megszervezése, ismeretterjesztő előadások szervezése, rendezése diákoknak.

D.     Tanításon kivüli tevékenységek
A 6. F osztály erdei iskolai programjának megszervezése.
A „Védekezz a parlagfű ellen” program utolsó fázisának végrehajtása, a parlagfűvel szennyezett területek feltérképezése.
Környezetvédelmi rovat indítása az iskolaújságban.

E.      Társadalmi kapcsolatok
Továbbfejlesztjük külföldi kapcsolatainkat, a lehetőségek szerint felélesztjük a drezdai COM-mal működő környezetvédelmi projektet., mélyítjük a kapcsolatot a  lengyel iskolával.
Megemlékezünk és kiállításokat, vetélkedőket szervezünk a víz-, a Föld- és a Környezetvédelmi Világnapok alkalmából.

Frissítve: 2007.10.18.